mandag den 17. september 2012

Travel


Rejser er dyre og gør folk fattigere. Jeg er dog af den overbevisning at rejser gør mennesker rigere på livet og en sådan rigdom ikke kan gøres op i kroner og øre. Det er igennem mine rejser at jeg får indsigt i mig selv og den verden vi lever i. Mødet med mennesker fra andre kulturer udvider min menneskelige forståelse og får mig til at reflektere over mit eget væsen. Jeg mødte for en uge siden en mand fra Afrika. Han havde solgt sit hus og alle sine ejendele for at komme til Europa. Værdien i at møde en ny kultur var vigtigere end noget andet. Han glædede sig til at opleve vinter og sne. Det havde han aldrig prøvet før. Jeg synes det er fantastisk at lysten til at udforske verden kan overvinde behovet for trygheden og den vante hverdag. Måske afspejler min mening det faktum at jeg er ung. Jeg mener bare at verden er et stort eventyr som skal udforskes. At rejse er at leve!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar