onsdag den 10. oktober 2012

Nu



Jeg har et godt liv. Et liv med en masse kærlige personer omkring mig og et liv med en masse gode oplevelser. Mit store problem er dog at jeg ofte glemmer at nyde de kærlige personer eller de gode oplevelser mens jeg er i dem. Jeg er sikker på jeg ikke er den eneste som hele tiden har fokus på fortidens mysterier eller fremtidens udfordringer. Tankerne om fortiden kan vække forskellige følelser til live og tankerne om fremtiden er ofte bygget op omkring behovet for at få ”det perfekte liv.” Nuet er dog helt specielt fordi det er her vi kan føle, lugte, se og røre hvad der er omkring os. Det er her vores fokus burde være. De næste mange år vil der helt sikkert ske en masse ændringer i mit liv. Det vil sikkert blive nogle hårde og lærerige år, men sagen er at det egentlig kan være ligegyldigt for det ændrer ikke min situationen i dag. Jeg har fået skabt mig en bevidsthed om at leve i nuet, fordi det er her jeg er. Det er hele tiden den tid der skal nydes. Fortiden kan jeg ikke gøre noget ved nu og fremtiden har ingen betydning for hvordan jeg har det i dag. Lev i nuet og nyd det! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar