mandag den 15. oktober 2012

Mexico




Min første store rejse ud i verden var til Mexico. Jeg havde ikke de store forventninger til turen udover at jeg skulle have en stor hat på og drikke en masse mexicanske øl. Realiteten blev dog en hel anden og oplevelsen meget større. Der gik ikke lang tid før jeg måtte erkende at jeg var forelsket. Forelsket i et land og i en kultur som var meget anderledes end det jeg kommer fra. Jeg vil beskrive Mexico som et land fyldt med kontraster. På turen oplevede jeg både rige mennesker, fine hoteller og store cubanske cigarer men jeg oplevede også fattige landsbyer, gamle huse og tiggende børn. Begge sider af landet var smukke men på hver deres måde. Jeg boede i et stykke tid hos en familie i en af de mange fattige landbyer. Deres hus mindede om et lille skur og toiletforholdene vil jeg slet ikke komme ind på her. Jeg vil for alt i verden ønske at de kunne få sig et rigtig hus, at børnene kunne komme i skole og at de fredag aften kunne spise pandekager foran fjernsynet. Realiteten er bare en anden og når jeg siger at denne del af Mexico også er smuk, er det fordi jeg beundrer de folk som hver dag tager kampen op. Jeg beundrer den familie jeg boede hos fordi de på trods af ringe levevilkår indeholdt så megen varme, glæde og kærlighed. De havde ingen materielle glæder men fandt glæden i hinanden og sjældent har jeg mærket så megen kærlighed på en gang. På trods af familiens mangel på uddannelse er de nogle af de mennesker som har lært mig mest i livet. Jeg efterlod mit hjerte i Mexico og en dag skal jeg over og finde det igen<3












Ingen kommentarer:

Send en kommentar